Povratak

GDPR…do you know where the money is?/'Di su pare?'

16. Ožujka 2018.

Na lokaciji Zagreb Tower u petak 02. ožujka 2018. održana je TIS-ova konferencija pod nazivom
GDPR…do you know where the money is?/'Di su pare?'.

Konferencija je okupila više od 50 posjetitelja koji su se informirali o GDPR zahtjevima i mogućnostima unaprjeđenja nefleksibilnih poslovnih procesa. TIS-ovi konzultanti dali su osvrt na kompleksnosti prilagodbe nadolazećoj GDPR uredbi, te se diskutiralo o benefitima i tržišnim prilikama koje se mogu iskoristiti kao poticaj primjene GDPR-a u tvrtke.

GDPR…do you know where the money is?/'Di su pare?'

U uvodnom dijelu konferencije „GDPR pravila igre” sudionici su upoznati s ciljevima regulative po pitanju informacijske sigurnosti i učinkovitog upravljanja rizicima.

Provođenje GDPR-a trebalo bi započeti podizanjem svijesti unutar organizacije o važnosti zaštite osobnih podataka i educiranjem zaposlenika o osnovnim odredbama koje trebaju poštivati u svom radu. Nadalje, potrebno je provesti analizu unutar svakog odjela kako bi se ustanovilo gdje se sve nalaze osobni podaci, tko ima pristup, koje su kategorije osobnih podataka te postoje li potrebne svrhe za njihovo priklupljanje. Ukratko, potrebno je provesti inventuru osobnih podataka kako bi se utvrdilo što treba sačuvati, a što treba obrisati. Tvrtke će trebati definirati organizacijsku strategiju, dodijeliti uloge zaposlenicima prilikom pripreme za provođenje i za vrijeme samog provođenja te definirati glavne rizike za osobne podatke i postaviti ciljeve za rješavanje prioriteta. Bitno je naglasiti da GDPR ne propisuje kako se zahtjevi moraju provesti već ostavlja mogućnost voditeljima i izvršiteljima obrade da sami odaberu mjere za koje smatraju da su primjenjive za njihovo poslovanje.

TIS-ovi konzultanti su predstavili poslovne koncepte iz prakse svojih korisnika koji su digitalizacijom došli korak bliže usklađivanju s GDPR regulativom. Primjena GDPR-a podrazumijeva prilagodbu postojeće IT infrastrukture, odnosno izgradnju arhitekture koje će stvoriti nove poslovne vrijednosti i biti podrška kontinuiranoj transformaciji poslovanja. Temeljem dugogodišnje suradnje i partnerskog odnosa sa svojim korisnicima TIS je upoznat s načinima razmjene podataka u raznim poslovnim okruženjima.

U nastavku konferencije predstavljeni su poslovni procesi u tvrtkama koji su izloženi GDPR-u i rješenja koja su implementirana na principu najboljih poslovnih praksi.

ECM (Enterprise Content Management) je rješenje koje omogućava vođenje i praćenje poslovne dokumentacije u tvrtki. Svrha uvođenja ovakvog sustava je kreiranje, dijeljenje, organiziranje i digitalno pohranjivanje dokumentata na siguran i efikasan način. Sustav za upravljanje dokumenata uspostavlja bolji nadzor, kontrolu i transparentnost upravljanja podacima.

Zbog brzog razvoja tehnologija, porasta tržišnih zahtjeva te skorim dolaskom 5G mreža sve se više traže rješenja s uključenom komponentom umjetne inteligencije, koja predviđaju situacije i primjenjuju best practice rješenja, sa svrhom upravljanja i zaštite povjerljivih informacija.

MDM (Mobile Device Management) je cloud rješenje koje primarno služi tvrtki za upravljanje, kontrolu i nadzor mobilnih uređaja te njihove veze s tvrtkinom infrastrukturom, aplikacijama i pripadajućim sadržajem. Svrha MDM-a je funkcionalno i sigurnosno optimizirati mobilne uređaje iz radnog okruženja, zaštiti poslovnu infrastrukturu i poslovni sadržaj koji se na uređaje sprema, prebacuje ili sinkronizira. Glavne funkcionalnosti MDM-a su udaljena streamline administracija mobilne flote, BYOD (Bring Your Own Device) mogućnost korištenja privatnih uređaja u poslovne svrhe, brzi on-boarding novih korisnika i korištenje kognitivne komponente.

Jedan od načina kako određene sigurnosne aspekte unaprijediti u tvrtki je uvođenjem sustava za digitalizaciju potpisa. TIS eSIG rješenje omogućuje digitalizaciju potpisa s različitih potpisnih uređaja (potpisne pločice, tableti, mobiteli,...) te omogućuje integraciju s postojećom infrastrukturom tvtke. Digitalizacijom potpisa nestaje potreba za skeniranjem dokumenata, potpisani dokumenti se automatski prenose u infrastrukturu tvrtke, što smanjuje vrijeme potrebno za obradu dokumenta te se potpisani dokumenti automatski šalju strankama e-mailom. TIS eSIG rješenje podržava tri tehnike potpisivanja: biometrijski potipis, Web potpis (HTML 5 potpis) i potpis s digitalnim osobnim certifikatom. Programska platforma osigurava pravnu sukladnost prihvata vlastoručnih potpisa i u potpunosti je usklađena s europskom direktivom EU 910/2014 (eIDAS) i ISO standardom UNI EN ISO 27001:2013.

Mnoge tvrtke su prepoznale B2B i MFT rješenja za automatiziranu elektroničku razmjenu podataka kao efikasno sredstvo komunikacije s dobavljačima, partnerima i tijelima javne uprave.

B2B (Business to Business) rješenja omogućuju unaprjeđenje poslovnih  procesa unutar i izvan organizacije, visoku sigurnosnu integraciju s poslovnim partnerima i upotrebu velikog broja komunikacijskih metoda kako bi se zadovoljili različiti tehnološki zahtjevi kao što su visoka učinkovitost i dostupnost.

MFT (Managed File Transfer) rješenja omogućuju upravljanje prijenosom ključnih podataka na siguran i pouzdan način. Tako se pojednostavljuje sinkronizacija sustava, poslovnih zajednica i dijeljenje podataka kako bi se ubrzali poslovni procesi unutar organizacije.

Primjenom predstavljenih TIS-ovih rješenja uspostavlja se nova kultura pogleda na podatke putem GDPR usklađenosti. Uredba je poziv i prilika mnogim tvrtkama za reorganizaciju i optimizaciju procesa koji već neko vrijeme čekaju da dođu na red. Nerijetko se događa i da unutar organizacije postoji više programa koji podržavaju isti radni proces ili više ljudi koji rade isti posao. Ovo može biti prilika za značajne uštede, automatizaciju poslovnih procesa te uspostavu kontrole nad podacima i procesima unutar organizacije. Procesi i organizacija tvrtke trebali bi biti fleksibilni i otporni na promjene. One organizacije koje će zadovoljiti GDPR zahtjeve biti će u kompetitivnoj prednosti prema onima koji to ne mogu jamčiti i time će u odnosu na njih, imati širi krug potencijalnih poslovnih partnera i tržišnih prilika.

Konferencija GDPR…do you know where the money is?/'Di su pare?' otvorila je put ka transformaciji poslovnog okruženja s ciljem povećanja kompetitivnosti, agilnosti i uspješnosti tvrtke u svakoj od navedenih sfera: B2E, B2C, B2B i cloudu.

Pripremite se za dolazak GDPR-a uz poslovno savjetovanje TIS-ovih konzultanata i IT transformaciju uz podršku TIS-ovih rješenja. Rezervirajte termin konzultacija s TIS-ovim stručnjacima i doznajte kako pristupiti novim izazovima koristeći IBM tehnologiju i TIS rješenja (info@tis.hr).

Zbog velikog interesa za aktualnu temu event će se održati u Ljubljani u IBM Inovation Centru 29.03.2018. Prijave na email gdpr@tis.si.

GDPR…do you know where the money is?/'Di su pare?'GDPR…do you know where the money is?/'Di su pare?'GDPR…do you know where the money is?/'Di su pare?'GDPR…do you know where the money is?/'Di su pare?'GDPR…do you know where the money is?/'Di su pare?'GDPR…do you know where the money is?/'Di su pare?'

Pratite nas


TIS Newsletter

Prijava za Newsletter


TIS
Grupa d.o.o.


Heinzelova 33,
10 000 Zagreb, Hrvatska
T: +385(1)23 55 700
F: +385(1)23 02 014
E: info@tis.hr




TIS - Objektni
Informacijski Sustavi d.o.o.


Heinzelova 33,
10 000 Zagreb, Hrvatska
T: +385(1)23 55 700
F: +385(1)23 02 014
E: info@tis.hr

TIS - Poslovno
Savjetovanje d.o.o.


Heinzelova 33,
10 000 Zagreb, Hrvatska
T: +385(1)23 55 700
F: +385(1)23 02 014
E: info@tis.hr





TIS - inženiring za
telematiko in software


Ljubljanska 9,
2000 Maribor, Slovenija
T: +386(0)2 320 54 14
F: +386(0)2 332 76 13
E: info@tis.si

Bluebird IT
Solutions Ltd.


Unit 4 Abbey Barn Business ,
Centre, Abbey Barn Lane, High Wycombe, HP10 9QQ
T: +44 (0)845 319 4876
E: info@bluebirdITS.co.uk
E: sales@bluebirdITS.co.uk